Wykorzystanie Snapchatu w marketingu online niesie wiele korzyści dla małych i dużych firm, co potwierdzają agencje PR. W dobie mediów, które w nieskończoność przechowują treści, pojawił się gracz, który stawia na kontent o „ograniczonym terminie ważności”. To właśnie ta cecha w dużej mierze determinuje ogromne zainteresowanie tą aplikacją mobilną. Z naszego artykułu dowiesz się, jak prowadzić działania marketingowe na tej platformie, aby wygenerować spodziewane zyski.
Naming, jedna z usług oferowanych przez agencje PR, to angielskie słowo oznaczające po prostu nazewnictwo. W ciągu ostatnich lat kwestia nazewnictwa w marketingu stała się osobnym działem zadań, których podejmują się agencje PR i firmy marketingowe. Ma ono kluczowe znaczenie, bowiem odpowiednia (lub nieodpowiednia) nazwa produktu może zadecydować o sukcesie rynkowym całej marki. Jakie techniki stosuje się dziś w dziale marketingu zajmującym się właśnie tworzeniem nazw marek, produktów i usług? Sprawdźmy, co trzeba zrobić, aby przyciągnąć klientów.
Influencer marketing to nowy hit agencji PR zajmujących wszelkiego typu kampaniami. Jest to również stosunkowo nowe pojęcie, choć sama praktyka, która się za nim kryje, nie jest wcale aż tak młoda. Dziś jednak zyskuje ona ogromną popularność właśnie pod nazwą influencer marketingu, a pomaga jej w tym natłok treści, które atakują nas w Internecie z każdej strony. Tak, to prawda – nagromadzenie informacji, spadające zasięgi organiczne w mediach społecznościowych czy wtyczki blokujące reklamy typu pop-up sprawiają, że coraz trudniej jest przebić się z komunikatem reklamowym. Jaki jest zatem najlepszy sposób na wypromowanie marki w sieci? Odpowiedź brzmi: influencer marketing!
Marketing na Instagramie to tak naprawdę wykorzystanie w celach zwiększenia sprzedaży i budowania świadomości marki wśród potencjalnych klientów kolejnego medium społecznościowego. Instagram jest dziś bowiem jedną z ulubionych aplikacji odwiedzanych codziennie przez dziesiątki tysięcy młodych ludzi. Młodzież to jednak tylko jedna z grup korzystających z Instagrama na co dzień. Dziś najszerszą grupę odbiorców treści zamieszczanych w tym serwisie stanowią osoby w wieku od 26 do 35 lat. Dlatego budując swoją markę, warto dowiedzieć się, jakie korzyści płyną z odpowiedniego prowadzenia i promowania swojego profilu, a następnie wprowadzić w życie odpowiednie strategie marketingowe na Instagramie!
Marketing social mediami stoi - i to już od kilku lat! Media społecznościowe stanowią obecnie nieodłączny element strategii marketingowej wielu przedsiębiorstw. Nic w tym dziwnego, w końcu aż 2 789 miliardów ludzi na całym świecie posiada konta w serwisach społecznościowych i – co ważniejsze – regularnie z nich korzysta. Jednak oprócz podążania wyłącznie za medialnymi trendami, prowadzenie firmowych kont w social mediach niesie ze sobą wiele innych korzyści. O tym, w jakich serwisach społecznościowych i dlaczego powinna pojawić się Twoja firma oraz jak może pomóc agencja social media w osiąganiu zamierzonych celów, można przeczytać w naszym artykule.
Agencja PR z prawdziwego zdarzenia ma w dzisiejszych czasach coraz więcej pracy. Zainteresowanie działaniami z zakresu public relations stale rośnie, a ciągły rozwój nowych technologii wymaga od specjalistów PR systematycznego uzupełniania swojej wiedzy. Dziś nie wystarczy już tylko interesować się dziennikarstwem, socjologią, marketingiem czy reklamą. W zakres wiedzy specjalisty PR muszą dziś wchodzić również dziedziny takie jak informatyka, SEO, umiejętność pełnej analityki działań w Internecie, a także projektowanie stron internetowych. Wszystkie one stanowią bazę dla strategii nazywanej multichannel communication, czyli zaplanowanego programu komunikowania wieloma kanałami. Czym zatem tak naprawdę zajmują się dziś dobre agencje PR?
Stosowany przez agencje PR Inbound marketing przewraca do góry nogami całe dotychczasowe pojmowanie sprzedaży. W świecie pełnym reklam, w którym każdy namawia nas do zakupu produktu lub usługi, pojawiła się bowiem w ostatnich latach strategia zakładająca, że marka może nawiązać trwałe relacje z klientem bez użycia tak powszechnego dziś i stosunkowo drogiego narzędzia promocji, jakim jest tradycyjna reklama. Najnowsze badania pokazują, że klienci, którzy sami odnaleźli firmę, a następnie postanowili skorzystać z jej usług lub kupić produkt i wynieśli z kontaktu z marką same pozytywne wrażenia, wykazują większe przywiązanie do niej niż ci, którzy weszli w posiadanie produktu za namową reklamową. Ten fakt wykorzystują osoby zajmujące się marketingiem i zarządzaniem, stosując w swoich strategiach coraz częściej zasady inbound, a nie outbound marketingu. Czym dokładnie jest inbound marketing i gdzie znajdziemy jego przykłady? Jak różni się on od outbound marketingu? Poznaj odpowiedzi na te i wiele innych pytań związanych z marketingiem przychodzącym!
Branding emocjonalny to obecnie jeden z najskuteczniejszych i najczęściej wykorzystywanych przez agencje PR sposobów na budowanie wizerunki marki. W tym procesie niezwykle ważną rolę odgrywają emocje. To one często niepostrzeżenie, lecz skutecznie powodują, że zwracamy uwagę na dany brand bądź przedstawioną sytuację. Myślimy skojarzeniami i kupujemy to, o czym myślimy pozytywnie. Dlatego siła marketingu emocji jest ogromna. Sprawdź, na czym dokładnie polega branding emocjonalny i jak sytuacje przedstawione w reklamach wpływają na nasze decyzje. Poznaj przykłady firm, które zyskały silną pozycję na rynku właśnie przez branding emocjonalny. Skontaktuj się z dobrą agencją PR i wykorzystaj tę metodę do promocji swojej marki lub wykreowanego przez siebie produktu!
Newsletter, czyli rodzaj internetowego biuletynu wysyłanego cyklicznie do zainteresowanych subskrybentów, staje się w ostatnim czasie coraz bardziej popularną formą reklamy. Wybierają ją zarówno małe, jak i średnie firmy, a także największe korporacje i koncerny. Czym dokładnie cechuje się ta forma marketingu, dlaczego warto zdecydować się na własny newsletter i jak dobrać idealny system do wysyłki newsletterów?
Personal branding, czyli strategia świadomego budowania swojego własnego wizerunku w mediach, to jedna z coraz powszechniejszych odmian brandingu. Choć sam branding jako pojęcie oznaczające budowanie świadomości marki na rynku jest już bardzo dobrze znany, termin personal branding nadal nie jest całkowicie jasny i wywołuje wiele pytań. Na wszystkie najczęściej zadawane pytania postaramy się odpowiedzieć w tym artykule, szczegółowo objaśniając samo pojęcie i przedstawiając najważniejsze strategie w personal brandingu. Dowiedzmy się, jak zbudować swoją markę osobistą i zmienić nasz wizerunek w oczach odbiorców!
Pinterest w Polsce jest traktowany trochę po macoszemu. Nie bez powodu, w końcu w rankingu najbardziej popularnych kanałów społecznościowych, Pinterest przegrywa z Facebookiem, Twitterem i Instagramem. Istnieje jednak wiele powodów, dla których niektóre marki powinny spojrzeć na Pinteresta łaskawszym okiem i zacząć sprzedawać!
W czasach, gdy aktywność klientów przeniosła się w dużej mierze do Internetu, każda firma walczy o to, aby znaleźć się w pierwszej dziesiątce wyników w wyszukiwarce Google. Tradycyjne praktyki SEO są coraz mniej efektywne, a do głosu dochodzi content marketing i kreatywni marketerzy…
W dobie mediów, które w nieskończoność przechowują treści, pojawił się gracz, który stawia na kontent o „ograniczonym terminie ważności”. Efemeryczny Snapchat zaciekawił na tyle, że niektóre olbrzymie koncerny postanowiły wykorzystać jego innowacyjne pomysły i postawić na ulotność chwili!
Budowanie świadomości marki oraz zarządzanie wizerunkiem firmy i produktu wymagają znajomości złożonych technik marketingowych, których głównym celem jest tworzenie i utrwalanie w świadomości konsumentów faktu istnienia określonej firmy, marki lub produktu oraz nadawanie im pozytywnego wizerunku. Dzięki wykorzystaniu odpowiednich narzędzi agencje public relations sprawiają, że odbiorcy zaczynają emocjonalnie identyfikować się z marką czy produktem. Jednak osiągnięcie takiego celu wymaga dobrej i poprawnie skonstruowanej opowieści. Dziś zdradzimy, jak to działa!
Reklamy na Facebooku wraz z rosnącą popularnością tego serwisu społecznościowego mają coraz szerszy zasięg. Jeżeli więc masz sklep online i do tej pory mówiłeś, że osobne konto czy fanpage na Facebooku jest Ci niepotrzebny, to daj szansę przekonać się jeszcze raz. Dobrze prowadzony fanpage jest nie tylko niezbędny do budowania wizerunku i kontaktu z klientami, ale w obecnej formie może też przynieść konkretne, przeliczalne korzyści pod postacią sprzedaży. Dowiedz się, jak korzystać z opcji marketingowych i reklamowych oferowanych przez Facebooka!
Jedną z najbardziej przydatnych opcji dla firm budujących swoją stronę internetową, sklep internetowy etc., jest przycisk wzywający do działania - call to action. Dzięki niemu, odwiedzający daną stronę mogą bezpośrednio przejść do treści newslettera, dokonać zakupu czy skontaktować się z pracownikami firmy.
Agencje public relations muszą na bieżąco podążać za nowymi trendami w komunikacji. Każdy PR-owiec powinien orientować się, co w danym momencie jest najlepszym i najpopularniejszym narzędziem komunikacji marketingowej między marką a potencjalnym klientem. Równie ważne jest jednak używanie ich we własnej pracy.
Komunikacja marketingowa, w której specjalizują się agencje PR, to w dużym uproszczeniu po prostu sposób, w jaki marka przekazuje informacje szerokiemu gronu odbiorców, stanowiącemu swoich potencjalnych klientów, a następnie odbiera reakcje z otoczenia i na ich podstawie formułuje kolejne komunikaty. Jeszcze kilkanaście lat temu najpopularniejszą strategią komunikacji marketingowej był tak zwany long-form, czyli wykorzystanie do promocji marki długiej formy przekazu, na przykład wnikliwego artykułu czy dogłębnie recenzującego dany produkt filmiku video. A jak jest dziś? Czy relacjami pomiędzy marką a klientem zawładnęły całkowicie krótkie komunikaty i wszechobecne hasztagi? Sprawdźmy, jak ma się dziś komunikacja marketingowa w postaci long-form i jakie konkurencyjne rozwiązania proponują swoim klientom agencje PR!
Inteligentne zegarki, okulary, rękawice, a nawet ubrania czy bielizna to wynalazki, które sprawiają, że wiele czynności dnia codziennego może ulec dużemu uproszczeniu, jeśli nie całkowitej automatyzacji. Czy jednak tego typu przedmioty mają szanse stać się czymś więcej niż tylko ciekawym gadżetami dla fanów nowinek technicznych?
Reklama natywna, czyli native advertising, jest opisywana przez specjalistów od marketingu jako obiecująca alternatywa dla tradycyjnej reklamy, zwłaszcza internetowej. Warto jednak przyjrzeć się, czy faktycznie nią jest, czy może reklama natywna to po prostu kolejna, bardziej wyszukana forma tradycyjnego marketingu. Czy native advertising to naprawdę szczególny przekaz reklamowy, oferujący interesujące i wartościowe treści, czy po prostu zakamuflowana irytująca reklama, która nie wygląda jak reklama? Jaka jest jej definicja i gdzie możemy znaleźć przykłady reklamy natywnej?
Możliwość zamawiania produktów przez Internet w przypadku wielu firm stała się standardową usługą, uzupełniającą tradycyjny kanał sprzedaży, jakim jest sklep stacjonarny. Jednak wraz z rozwojem technologii dynamicznie zmienia się także profil konsumenta, który staje się coraz bardziej wymagający. Oczekuje on od firmy szerokiej dostępności produktów, sposobności uzyskania na ich temat jak największej ilości informacji, a przede wszystkim możliwości zapoznania się z ofertą za pomocą wielu kanałów. Strategia omnichannel wydaje się być sposobem na sprostanie tym wymaganiom.
W obecnej dobie anonimowości, a także natłoku informacji, które z czasem stają się tylko szumem komunikacyjnym, coraz chętniej zwracamy się w stronę indywidualizacji. Pragniemy poczuć się wyjątkowo, mieć pewność, że jesteśmy czymś więcej niż tylko promilem w statystykach, punktem w ogólnie określonej grupie docelowej, obiektem niejasnego targetowania.
Powszechnie uważa się, że branża wnętrzarska i budowlana są „trudne” w reklamowaniu. Szczególnie ta ostatnia stanowi zazwyczaj wyzwanie, jeśli chodzi o przedstawienie w kreatywny, oryginalny i niesztampowy sposób produktów marki. Często marki poprzestają na klasycznych i bezpiecznych reklamach prezentujących asortyment i zachwalających jego zalety. Jednak niektóre budują komunikację marketingową w oparciu o spójną, przemyślaną filozofię; niektóre zmieniają otaczającą rzeczywistość, realnie wpływając na ludzkie życie; pomysły innych stają się tak zabawne i inspirujące, że dowiadują się o nich miliony na całym świecie.
Storytelling stanowi doskonałe zaprzeczenie pośpiechu i wynikającej z niego wszechobecnej skrótowości, tak charakterystycznej dla XXI wieku. Żyjemy w czasach danych statystycznych, wykresów, zbiorczych tabel i sloganów, briefów, claimów i asapów. W tym szaleńczym pędzie ludzie poszukują jednak czegoś spokojniejszego, a jednocześnie prawdziwego. Potrzebujemy wiarygodnego przekazu, z którym moglibyśmy się utożsamiać. Poszukujemy opowieści, która będzie się odnosiła w jakiś sposób do naszego życia. To wszystko odnajdziemy oczywiście w kinie, programach telewizyjnych czy w literaturze, ale także w pewnej formie marketingu, czyli storytellingu. Czym jednak tak właściwie jest storytelling?
Powróćmy do zestawienia nowoczesnych, odważnych i niesztampowych kampanii z branży budowlanej i wnętrzarskiej. Tym razem zanurzymy się w feerii barw i zagramy w jengę z maszynami budowlanymi.
Media społecznościowe stały się już nieodwołalnie nową platformą pozyskiwania informacji i nawiązywania nowych kontaktów. Dzięki ogólnodostępności urządzeń przenośnych jest to druga rzeczywistość, w której przepływ opinii i wiadomości następuje szybciej niż kiedykolwiek.
Jeszcze do niedawna nikt by nie pomyślał, że kobieta może decydować o zakupie takich materiałów budowlanych jak okna, drzwi czy dachówka. Obecnie zwiększa się grupa kobiet budujących, dla których liczy się już nie tylko estetyka, lecz również funkcjonalność rozwiązań. Co to oznacza dla marketingu?
Narzędzia public relations wykorzystuje się przede wszystkim w budowaniu wizerunku marki na rynku. Posługują się nimi obecnie zarówno specjaliści od komunikacji, jak i marketingu, public relations czy pozycjonowania stron. Zdają sobie bowiem sprawę z tego, że w dzisiejszym świecie – a także w dzisiejszym marketingu – najważniejsze są działania zintegrowane, które połączą wszystkie dziedziny związane ze sprzedażą i wzrostem zasięgu marek. Czym jednak dokładniej są narzędzia public relations, jak je wykorzystać i które z nich uznaje się za najbardziej przydatne? Poznaj odpowiedzi!
Public relations i komunikacja są dyscyplinami jakościowymi mającymi miejsce w każdym procesie życia i działania firm. Podążając za tym modelem chcemy patrzeć szerzej na public relations i dostarczać naszym klientom nowoczesnych rozwiązań, które stanowią o przewadze konkurencyjnej na rynku.
Agencja PR E.C.H.O. COMMUNICATIONS
ul. Przyjaźni 66 lok. 5
53-030 Wrocław
+48 601 55 26 76 biuro@echoPR.pl