Marketing a social media – jak reklamy i kampanie w mediach społecznościowych wpływają na sukces firm i przedsiębiorstw?

27.01.2018 

Marketing social mediami stoi - i to już od kilku lat! Media społecznościowe stanowią obecnie nieodłączny element strategii marketingowej wielu przedsiębiorstw. Nic w tym dziwnego, w końcu aż 2 789 miliardów ludzi na całym świecie posiada konta w serwisach społecznościowych i – co ważniejsze – regularnie z nich korzysta. Jednak oprócz podążania wyłącznie za medialnymi trendami, prowadzenie firmowych kont w social mediach niesie ze sobą wiele innych korzyści. O tym, w jakich serwisach społecznościowych i dlaczego powinna pojawić się Twoja firma oraz jak może pomóc agencja social media w osiąganiu zamierzonych celów, można przeczytać w naszym artykule.


Spis treści
Dlaczego warto zainwestować w reklamę w social media?
Social media, czyli Facebook, Instagram… i co jeszcze?
Jak znaleźć klientów w mediach społecznościowych?
Co odróżnia kampanie w social mediach od innych strategii marketingowych?
Marketing online w social mediach: tylko tu i teraz
Kampanie w social media a content marketing
Real Time Marketing w social mediach
Social media a sprzedaż
Dlaczego warto zdecydować się na zatrudnienie agencji social media?

Dlaczego każda firma, która chce odnieść marketingowy sukces, powinna zatrudnić specjalistę od reklamy w social mediach?

Dziś prawie każda firma, która chce odnieść marketingowy sukces, jest obecna w social mediach. I słusznie, bo komunikacja w mediach społecznościowych niesie za sobą bardzo dużo korzyści. Wśród nich można przede wszystkim wyróżnić pozostawanie w ciągłym kontakcie ze swoimi odbiorcami, w tym często z potencjalnymi klientami. Dzięki współpracy z agencją social media, która zajmuje się profesjonalną komunikacją z klientami w mediach społecznościowych, firmy mogą budować z użytkownikami serwisów relacje oparte na lojalności i wzajemnym zaufaniu. Social media pozwalają również kolejnym firmom i markom docierać do osób, które nigdy wcześniej o nich nie słyszały. Dzięki posiadaniu kont w serwisach społecznościowych przedsiębiorstwa mogą na bieżąco dostarczać użytkownikom informacji dotyczących ich oferty, specjalnych promocji, okazji, wyprzedaży etc. Kolejną zaletą zaistnienia w social mediach jest szansa na poznanie potrzeb użytkowników, czyli naszych potencjalnych klientów. Specjaliści z agencji social, które zajmują się między innymi reklamą w mediach społecznościowych na podstawie obserwacji zachowań fanów, doradzają firmom, jak te powinny udoskonalić swoją ofertę, dopasowując ją do potrzeb swojej grupy docelowej. Działania tego typu pozwalają znacznie zwiększyć szanse na wzrost sprzedaży wybranych usług lub produktów. Co więcej, dzięki prowadzeniu profili firmowych, przedsiębiorstwa mogą poznać opinie odbiorców na swój temat. Uzyskane w ten sposób informacje są również bardzo użyteczne – możemy je wykorzystać przy tworzeniu i udoskonalaniu strategii marketingowej.

Media społecznościowe mają również inne zalety. Za ich pomocą możemy poszukiwać i wstępnie rekrutować potencjalnych pracowników oraz komunikować się ze swoimi współpracownikami i partnerami biznesowymi. Dzięki temu rozwiązaniu, nie wychodząc z biura możemy wypełnić część codziennych obowiązków w prosty i przyjemny sposób. Agencje działające w branży mediów społecznościowych wykorzystują social media także do zarządzania sytuacjami kryzysowymi. Jest to możliwe dlatego, że za pomocą internetowych serwisów społecznościowych możemy szybko dotrzeć z przekazem do szerokiego grona odbiorców, w tym do pracowników, klientów i partnerów biznesowych, lecz również do dziennikarzy. Media społecznościowe są kanałem, poprzez który z łatwością wyjaśnimy wszystkim zainteresowanym, co się wydarzyło i w jaki sposób zamierzamy rozwiązać lub naprawić zaistniałą sytuację.

Social media, czyli Facebook, Instagram… i co jeszcze? Poznaj media społecznościowe, które pomogą Ci odnieść sukces w marketingu!

W świecie social mediów wciąż pojawiają się nowe serwisy społecznościowe, które możemy wykorzystać w e-marketingu i internetowym promowaniu naszych produktów czy usług. W tym morzu możliwości każdy użytkownik Internetu znajdzie bowiem dla siebie takie medium, które będzie stanowiło dla niego źródło informacji, rozrywki czy informacji o produktach. Dlatego właśnie agencje specjalizujące się w marketingu przez social media oceniają, które kanały społecznościowe mają szanse stać się najbardziej efektowną ścieżką dotarcia do klienta w strategii komunikacji przedsiębiorstw.

Zanim więc dane przedsiębiorstwo zdecyduje, z którego medium społecznościowego chce skorzystać, powinno dokładnie poznać wszystkie dostępne serwisy. Warto wówczas skorzystać z usług agencji zajmującej się działaniami marketingowymi w social mediach. Zatrudnieni w tego typu agencjach specjaliści w swojej dziedzinie sprawdzą, czy wśród użytkowników danego kanału znajduje się odpowiedni target, czyli grupa, do której kierujemy swoją ofertę. Zwiększa to bowiem znacznie szansę na dotarcie z ofertą firmy do nowych potencjalnych klientów. Następnym krokiem jest ustalenie strategii działania, której przyświecać powinno wytyczenie jasnych i osiągalnych celów. Niezależnie od wybranego przez nas medium – Facebooka, Instagrama czy innych serwisów- same działania marketingowe powinny być wykonywane systematycznie i zgodnie z ustalonym schematem. Jakie zalety mają poszczególne serwisy, z których usług najczęściej korzystają przedsiębiorcy i firmy w celu dotarcia do coraz szerszych grup odbiorców?

Facebook

Bardzo popularnym narzędziem w świecie social mediów jest obecnie Facebook – czyli platforma stworzona do nawiązywania kontaktów, w której zarejestrowani użytkownicy tworzą społeczności i grupy, publikują zdjęcia, filmy, oraz dzielą się swoimi przemyśleniami z innymi członkami serwisu. Facebook to medium, które bardzo ułatwia budowanie trwałych relacji z klientami za pośrednictwem stron firmowych, pełniących funkcję wizytówki firmy. Facebook pozwala także skrócić dystans pomiędzy przedsiębiorstwem a jego grupą odbiorców, pozwalając obydwu stronom wejść w niemal koleżeńskie relacje. Taka więź pozwala wytworzyć w odbiorcy przekonanie o firmie jako o kimś bliskim, kimś, kto zapada w pamięć i z kogo usług i pomocy chce się korzystać. Zwłaszcza jeżeli naszą grupą docelową są młodzi ludzie, powinniśmy zadbać o ciekawą i systematycznie aktualizowaną stronę na Facebooku. Dla nastolatków i studentów brak strony danej firmy w serwisie jest bowiem co najmniej dziwny. Dzisiejsza młodzież traktuje obecność na takich portalach jak Facebook jako coś ogólnie przyjętego, co powinno być normą. Jeżeli nie posiadamy więc odpowiedniego profilu na Facebooku, możemy w oczach naszego targetu wydać się firmą nieco przestarzałą, a w najgorszym przypadku po prostu niemodną. Bądźmy więc na czasie i jeśli sami nie czujemy się na siłach, zainwestujmy w pomoc profesjonalnej agencji social media. Specjaliści stworzą dla nas wartościową wizytówkę, dzięki której przyciągniemy młodych ludzi i poszerzymy zasięg naszych produktów oraz usług.

Instagram

Specjaliści z agencji social media oceniają, że podobne, koleżeńskie relacje pomiędzy firmą a klientem wytworzyć można również na Instagramie, czyli innej platformie społecznościowej twórców słynnego Facebooka. Ten kanał społecznościowy skupia swoje funkcjonowanie wokół publikowanych przez użytkowników zdjęć i krótkich filmów opatrzonych tak zwanymi hashtagami, czyli dobranymi do tematu publikowanego materiału słowami rozpoczynającymi się od znaku „#”. Odpowiednie otagowanie zdjęć ułatwia użytkownikom wyszukiwanie interesującego tematu lub tematycznych profili. Dobranie odpowiednich tagów pozwala także firmom dotrzeć do interesującej je grupy odbiorców w łatwy i szybki sposób. Instagram udostępnia także użytkownikom ciekawe narzędzia do edytowania zdjęć przed publikacją, dzięki czemu nasz profil może stanowić efektowną wizytówkę w oczach obecnych oraz potencjalnych klientów. Dobrze zrobione zdjęcia, krótkie podpisy i użycie najpopularniejszych tagów związanych z tematem publikowanych przez nas materiałów to przepis na sukces na Instagramie.

Inne platformy społecznościowe - Google Plus, Twitter, LinkedIn i Pinterest

Bardzo popularne jest dzisiaj także posiadanie przez firmy profili na platformach Google Plus i Twitter. Konto firmowe Google jest niezwykle cennym elementem całej machiny pozycjonowania stron, korzystnie wpływając na pozycję danej firmy w wyszukiwarce. Serwis Twitter przeznaczony jest natomiast dla firm, dla których aktualność i szybkość przekazywanej informacji jest priorytetem. Konta na Twitterze posiadają więc zwykle agencje prasowe oraz telewizje informacyjne.

Narzędziem o nieco bardziej oficjalnym charakterze jest LinkedIn, który powstał w celu kontaktowania się zarówno z odbiorcami takimi jak klienci, lecz również jak partnerzy biznesowi oraz współpracownicy. Platforma ta przeznaczona jest do nawiązywania kontaktów stricte biznesowych oraz stanowi często również medium rekrutacyjne, w którym pracodawcy poszukują wykwalifikowanych pracowników do swoich firm.

Coraz częściej przedsiębiorstwa pojawiają się także na Pintereście, dając upust swojej kreatywności. W tym serwisie możemy tworzyć tablice, na których umieszczamy linki do powiązanych tematycznie zasobów. Agencje specjalizujące się w zarządzaniu profilami w social mediach doradzają tworzenie tematycznych tablic z efektownymi zdjęciami z zasobów własnych i internetowych przedstawiających myśl przewodnią firmy oraz zarysowujących obszary jej działalności.

A pamiętacie popularne kiedyś NK lub GG? Zapewne tak, bo jeszcze nie tak dawno to właśnie te platformy święciły triumfy w Polsce. Dziś polscy użytkownicy Internetu korzystają zwykle z mediów społecznościowych pochodzenia zachodniego i póki co, nie widać na horyzoncie serwisu, który porwałby publiczność internetową tak jak zrobił to chociażby Snapchat. Aplikacja ta z prostego komunikatora ewoluowała do ogromnej machiny marketingowej, z której korzystają dziś najsilniejsze marki na całym świecie. Siła przecież tkwi w prostocie, a dobry pomysł jest na wagę złota! Bo tam gdzie pojawiają się użytkownicy Internetu pojawiają się także klienci firm.

Media społecznościowe wykorzystywane w marketingu

Social media jako sposób na dotarcie do grupy docelowej przez reklamy i kampanie – jak znaleźć klientów w mediach społecznościowych?

Social media to doskonałe źródło informacji o naszych klientach, dzięki któremu możemy idealnie dopasować strategie marketingowe do potrzeb naszych odbiorców. Idealny klient to bowiem taki, o którym dużo wiemy. To właśnie informacje o naszych potencjalnych klientach są główną wartością i kartą przetargową takich potęg jak Facebook. Oczywiście, serwisy tego typu świetnie zdają sobie z tego sprawę. Facebook oferuje przedsiębiorcom liczne narzędzia reklamowe – od profili firmowych aż po posty sponsorowane. Korzystając z jego rozbudowanych formatów reklamowych agencje zajmujące się marketingiem w mediach społecznościowych mogą z niemal chirurgiczną dokładnością dobierać odbiorców kampanii dla firm. Bogaty kreator reklam na Facebooku pozwala na zawężenie grupy odbiorców do takiej, jaka najchętniej skorzystałaby z naszej oferty. Co więcej, charakterystyczne dla wielu platform społecznościowych jest skupianie społeczności wokół interesujących ich tematów. To pozwala na zamieszczanie, często nawet nieodpłatnie, postów promujących nasze usługi czy produkty w odpowiednich miejscach. Niektóre marki, z pomocą specjalistów, same mogą stać się kreatorami grup, które skupią pasjonatów danego tematu, budując tym samym w ich oczach pozycję eksperta.

Atutem Facebooka, który pozwala na jeszcze lepsze dopasowanie reklam do potrzeb każdej marki, jest również możliwość zintegrowania systemu do tworzenia reklam z ruchem na naszej stronie internetowej. Otwiera to bowiem bardzo wiele możliwości dotarcia ze spersonalizowaną reklamą do różnych grup docelowych, podzielonych zgodnie z kryterium znajomości marki czy w zależności od ich zachowań w naszej witrynie internetowej. Inny komunikat trafi więc do osób, które były już na stronie, ale nie zobaczyły oferty, inny do tych, którzy zobaczyli ofertę ale nie dokonali zakupu, a jeszcze odmienny do naszych stałych klientów. 

Marketing online w social mediach: tylko tu i teraz

W przypadku akcji marketingowych prowadzonych w social mediach najważniejsze jest ich systematyczne aktualizowanie i utrzymywanie stałego kontaktu z klientem. Specyfiką mediów społecznościowych jest bowiem między innymi to, że informacje, które się w nich pojawiają, muszą być zawsze świeże i aktualne. Jest to pierwszy kanał, poprzez który możemy zawiadomić naszych stałych i potencjalnych klientów o wszelkich nowościach. Ponadto użytkownicy często po prostu oczekują, że dzięki śledzeniu profili różnych firm i marek w mediach społecznościowych będą zawsze na bieżąco z ich ofertą. Za pośrednictwem swojego profilu w jednej z licznych platform społecznościowych marka może więc informować o najnowszych wydarzeniach, przekazywać relacje z konferencji, które odbyły się tego samego dnia, lub też prowadzić transmisje na żywo. Ma to o wiele większe zastosowanie, niż spisywanie na przykład długich relacji na blogu w formie artykułu, który wyjdzie z kilkudniowym opóźnieniem i… straci na aktualności. Dobrze jest więc trzymać się zasady, że na stronie publikujemy treści z tak zwanej kategorii evergreen, czyli takie, które zawsze będą niezmiennie ciekawe i aktualne. Profile na portalach społecznościowych możemy natomiast wykorzystać do informowania na bieżąco o wydarzeniach w firmie, specjalnych ofertach czy promocjach.

Poczucie, że w rzeczywistości social mediów pewne rzeczy dzieją się „tylko tu i teraz”, sprzyja zachęcaniu użytkowników do brania udziału w promocjach, konkursach czy krótkich akcjach sprzedażowych. Za pomocą reklam sponsorowanych można codziennie przypominać klientom o obniżce, która kończy się za kilka dni. Krótkie szkolenie prowadzone za pomocą transmisji Facebook Live może zakończyć się zachętą do skorzystania z nowej oferty. Sama oglądalność takich transmisji wzrasta w dużym stopniu ze względu na obawę użytkowników przed przeoczeniem czegoś, co dzieje się tylko teraz. Agencje zajmujące się kreowaniem reklam i kampanii typowo przeznaczonych do wykorzystania w social mediach często dodatkowo zachęcają fanów fanpage'a do uczestniczenia w transmisjach zaznaczając, że wideo z transmisji będzie dostępne tylko przez określony czas.

Co odróżnia kampanie w social mediach od innych strategii marketingowych?

Jakie zatem cechy wyróżniają kampanie prowadzone przez przedsiębiorstwa w social mediach od innych działań marketingowych podejmowanych przez nie w celu zwiększenia zainteresowania swoją marką ? Obecnie działania w social mediach stały się pełnoprawną, jeżeli nie najczęściej wybieraną, drogą promowania produktów i usług oraz sposobem na zwiększanie popularności marki. Dzieje się tak przede wszystkim ze względu na fakt, że dzisiejsze pokolenie dwudziestolatków i młodszych użytkowników mediów społecznościowych znacznie chętniej reaguje na kampanie prowadzone online niż na tradycyjne reklamy drukowane w prasie czy publikowane w radiu bądź telewizji. Co jeszcze odróżnia nowe strategie marketingowe w social mediach od tradycyjnej reklamy?

Wraz ze swoją rosnącą popularnością w ciągu kilku ostatnich lat kampanie w social mediach przestały być działaniami wspierającymi tradycyjne kampanie prowadzone w prasie czy telewizji. Odkąd zainteresowanie nimi wzrosło na tyle, że niemal każdy użytkownik Internetu założył własne konto na jednym lub kilku portalach społecznościowych, kampanie w social mediach przejęły funkcję tradycyjnych reklam i stały się głównym kanałem, przez który firmy i przedsiębiorstwa reklamują swoje usługi. Działania przedsiębiorców – lub stojących za nimi agencji specjalizujących się w marketingu w social mediach – są dziś dopasowywane do określonych grup docelowych, a ich rezultaty możemy zmierzyć za pomocą specjalnych narzędzi, które zapewniają nam poszczególne serwisy.

W przypadku mediów społecznościowych istotne jest również to, że kampanie i reklamy przestały być monologiem, jak miało to miejsce w tradycyjnych akcjach marketingowych. Obecnie pomiędzy marką a jej klientami nawiązuje się dynamiczny dialog zachodzący w przestrzeni social mediów. Użytkownicy zainteresowani daną akcją czy chcący uzyskać więcej informacji na jej temat mogą z łatwością skontaktować się z marką poprzez umieszczenie komentarza na profilu czy nawet przez wiadomość prywatną. Ponadto pod każdym z postów firmy w przestrzeni przeznaczonej na komentarze fani mogą dzielić się opiniami i spostrzeżeniami, a odpowiednie osoby zajmujące się prowadzeniem profilu ze strony marki czy przedsiębiorstwa mogą na nie na bieżącoreagować.

Kampanie w social media a content marketing – co mają wspólnego?

Jak już wiemy, aby kampania marketingowa w social mediach odniosła sukcesczyli przyczyniła się do wzrostu zasięgu i rozpoznawalności marki oraz przełożyła się na zwiększone zainteresowanie klientów produktami i usługami firmy, musi ona być dobrze zaplanowana i umiejętnie przeprowadzona. Dlatego właśnie wiele przedsiębiorstw decyduje się na skorzystanie z pomocy specjalizujących się w tego typu działaniach agencji marketingowych. Dzięki nim nasz profil na Facebooku czy Instagramie nie będzie służył wyłącznie do zamieszczania suchych, niezbyt zachęcających informacji, lecz stanie się jednym z chętniej odwiedzanych przez klientów profili ze względu na ciekawe materiały czy zabawne kampanie. Jak to osiągnąć? Odpowiedzią jest content marketing!

Wydawać by się mogło, że content marketing odwołuje się tylko do tych kampanii czy strategii, w których mamy miejsce na... dużo contentu, czyli różnego rodzaju treści. Dziś media społecznościowe udowadniają, że treści możemy publikować nie tylko na stronie internetowej czy blogu. Content wykorzystywany w marketingu nie musi bowiem wcale być długi – czasem wystarczy kilka chwytliwych zdań czy prosta historia, którą rozwiniemy w kolejnych postach na Facebooku czy w opisie kolejnego zdjęcia na Instagramie. W taki sposób możemy w mediach społecznościowych wykorzystać zarówno rosnący w popularność storytelling, czyli strategię marketingową polegająą na tworzeniu historii, które kryją się za powstaniem marki czy rozwojem jej oferty.

Dane dostarczane przez narzędzia do mierzenia wpływu poszczególnych akcji przeprowadzanych w social mediach czy na stronach internetowych na reakcje klientów wskazują, że odpowiednio prowadzone kampanie z wykorzystaniem content marketingu mają znaczący wpływ na wzrost zainteresowania ofertą firmy. Przekłada się to również często na wzrost sprzedaży oraz znaczne rozszerzenie zasięgu marki. Ciekawie poprowadzona akcja z gatunku storytellingu – zwłaszcza, jeśli zaplanujemy akcję odcinkową, a kolejne fragmenty historii pojawiać się będą na profilu w odstępach jednego czy dwóch dni – może jednocześnie spowodować wzrost liczby fanów i obserwatorów, którzy będą ciekawi, jak rozwinie się nasza opowieść. Pamiętajmy jednak, że w budowaniu kampanii opartych na content marketingu i storytellingu to nie kreatywność i pomysłowość są najważniejsze – choć oczywiście, bez nich się nie obejdziemy. Najistotniejsza jest jednak poprawna analiza reakcji klientów na naszą akcję i dopasowywanie jej do ich profili i potrzeb.

Real Time Marketing w social mediach – jaka jest definicja i czym właściwie jest to zjawisko

Manifestacją idei „tu i teraz”, która przewodzi social mediom, jest tak zwany Real Time Marketing. Zjawisko to polega na wręcz natychmiastowym reagowaniu na wydarzenia ze świata i nawiązywaniu do nich w swoich kampaniach. Takimi wydarzeniami są często wpadki polityków, wyjątkowy wyczyn znanego piłkarza na boisku czy skandale w świecie gwiazd. Najistotniejsze w akcjach z gatunku Real Time Marketingu jest zatem szybkie reagowanie na informacje o zdarzeniach, które już w ciągu kilku chwil od momentu, w którym miały miejsce, stają się popularnymi tematami dyskusji czy wyszukiwań w Internecie. Konieczne jest więc jak najszybsze „przechwycenie” informacji o ciekawym zajściu, czyli tak zwany newsjacking. Dzięki niemu firmy i marki mogą budować przyciągające uwagę treści, odwołując się bezpośrednio do aktualnych wydarzeń. Często zbudowane w ten sposób kampanie czy reklamy stają się viralami, czyli contentem rozpowszechnianym przez samych użytkowników mediów społecznościowych – zwłaszcza, jeśli komentują sytuacje w umiejętny sposób albo po prostu z przymrużeniem oka.

Do Real Time Marketingu niektóre agencje specjalizujące się w prowadzeniu kampanii w social mediach wykorzystują jednak nie tylko reklamy odwołujące się do drobnych ciekawostek. Można bowiem zbudować podobną kampanię także w oparciu o całkowicie przewidywalne i szeroko komentowane wydarzenia czy sytuacje. Specjalne akcje pojawiają się często na stronach różnych przedsiębiorstw w okresie kampanii przedwyborczych, samych wyborów, mistrzostw świata w takim czy innym sporcie, czy nawet podczas tras koncertowych znanych zespołów. Niezależnie o tego, na jakim wydarzeniu oprzemy kampanię Real Time Marketingu, w kampaniach tego typu marki zazwyczaj nawiązują w sposób humorystyczny do bieżących wydarzeń, a głównym celem jest zwykle zaskoczenie pomysłem, prowadzące do zwiększenia zasięgów strony czy profilu. Dlatego RTM i social media współgrają ze sobą doskonale. Niemal tak doskonale, jak social media i wzrosty w sprzedaży!

Social media a sprzedaż – czy dzięki obecności i prowadzeniu kampanii marketingowych w mediach społecznościowych naprawdę możemy zwiększyć zainteresowanie klientów?

Wiemy już, że social media sprawdzają się w kampaniach marketingowych, dzięki którym możemy zwiększyć zasięg i rozpoznawalność naszej marki czy firmy. Kanały społecznościowe służą już dziś więc nie tylko rozrywce, choć właśnie takie było ich pierwotne założenie. Social media otwierają się na firmy i przedsiębiorstwa, umożliwiając im tworzenie na ich profilach reklam oraz sklepów internetowych. W jaki sposób profil w mediach społecznościowych może dziś wpłynąć na wzrost sprzedaży produktów danej firmy? Odpowiedź jest prosta – bezpośrednie robienie zakupów przez social media! Tak, dziś jest to już możliwe!

Portalem, który posiada najbardziej rozwinięte funkcje komercyjne i narzędzia służące do tworzenia kampanii reklamowych ze wszystkich kanałów społecznościowych, jest bez wątpienia Facebook. Nie dość, że daje on agencjom social media możliwość kreacji precyzyjnie stargetowanych, czyli dopasowanych dla grupy docelowej reklam, z dostępem do pełnej analityki efektów kampanii, to jeszcze sam dobiera najbardziej efektywny sposób reklamy dla osiągnięcia obranego celu. Wartością dodaną jest to, że cały proces tworzenia kreacji jest niezwykle prosty i intuicyjny – idealny nawet dla początkującego biznesmena. Oprócz kreowania reklam firmy mają także możliwość stworzenia swojego internetowego sklepu na Facebooku, dodania katalogów i aplikacji związanych z daną marką.

Agencje social media coraz większą wagę przykładają do konwersji ruchu z kanałów społecznościowych na witryny. Okazuje się, że sklepy internetowe coraz większy wskaźnik odwiedzin strony odnotowują właśnie z przekierowań z social mediów. Statystyki pokazują, że linki do sklepów umieszczane na fanpage’ach marek mają ogromną siłę i warto z niej korzystać, by promować swoją działalność gospodarczą. Specjaliści zajmujący się tematyką związaną z rozwojem marketingu w mediach społecznościowych potwierdzają, że absolutnie każda firma może dziś czerpać korzyści z obecności w serwisach tego rodzaju, o ile oczywiście robi to w umiejętny sposób. Jeśli w strategii marketingowej Waszego przedsiębiorstwa nie ma jeszcze ujętych mediów społecznościowych, mamy nadzieję, że po lekturze naszego artykułu szybko się to zmieni.

Dlaczego warto zdecydować się na zatrudnienie agencji specjalizującej się w działaniach marketingowych w social mediach?

Zatrudnienie agencji specjalizującej się w działaniach marketingowych w social mediach jest dobrym rozwiązaniem, jeśli potrzebujemy wsparcia w prowadzeniu kampanii online. Jeżeli zupełnie nie wiemy, jak się do tego zabrać lub mamy wrażenie, że nasze działania nie przynoszą efektów, warto zawsze zwrócić się po pomoc do kogoś, kto ma już wiedzę i doświadczenie w interesującym nas zakresie. Jak może nam pomóc agencja social media?

Lepsze rozplanowanie inwestycji

Przede wszystkim, zatrudnienie specjalistów z agencji social media pomoże nam... zaoszczędzić. Choć brzmi to nieco dziwnie, bo przecież będziemy musieli zapłacić agencji za jej usługi, w zaskakująco wielu przypadkach sprawdza się bezbłędnie. Przedsiębiorcy nieumiejętnie posługujący się narzędziami, jakie udostępniają nam tacy giganci social mediów, jak Facebook czy Instagram, często inwestują nie w to, w co powinni. W rezultacie zainwestowane środki przepadają, a my nie osiągamy żadnych efektów. Agencja social media podpowie nam więc, w co warto zainwestować, a na co lepiej nie wydawać ani złotówki, aby zbudować wizerunek marki w mediach społecznościowych. Agencje zajmujące się działaniem w social mediach pomagają firmom również zbudować skuteczne strategie, które prowadzą do faktycznego wzrostu zainteresowania naszymi produktami czy usługami i przekładające się na wzrost sprzedaży.

Poprawne gospodarowanie czasem

Agencje social media pomogą nam zaoszczędzić nie tylko pieniądze, lecz również czas. Podczas gdy istotni z racji pełnionych obowiązków pracownicy będą mogli zająć się tworzeniem nowych produktów czy usług oraz analizą sprzedaży artykułów z poszczególnych oferowanych przez firmę kategorii, agencja social media zajmie się edytowaniem zdjęć i konfiguracją ustawień profilu w mediach społecznościowych. Nie traćmy więc czasu na uzupełnianie informacji o firmie na Facebooku czy przeglądanie ustawień filtrów na Instagramie. Wykwalifikowany agent social media zrobi to za nas w o wiele krótszym czasie, gdyż ma już potrzebne doświadczenie i nie musi ponownie sprawdzać, czy lepszą decyzją będzie filtr „clarendon”, czy „gingham”. Agencja social media weźmie więc na siebie część zadań związanych typowo z prowadzeniem profilu na portalach społecznościowych, a my będziemy mogli wrócić w tym czasie do zajmowania się pozostałymi działaniami naszej firmy.

Usługi zespołu specjalistów w swoich dziedzinach

Gdy próbujemy sami zająć się prowadzeniem profilu na Facebooku, Instagramie czy w innych portalach społecznościowych, zwykle wszystkie zadania spadają na jedną osobę. Niezależnie od tego, czy chodzi o przygotowanie contentu i redakcję tekstu, czy o stworzenie grafik dopasowanych do zawartości naszych postów lub rozplanowanie strategii kampanii reklamowej. Nie wierzmy osobom, które mówią „przecież to tylko profil w Internecie, nawet trzynastolatki są w stanie prowadzić własny!”. Nie zapominajmy, że nasz profil ma nieco inny cel, niż ten założony przez trzynastolatka. Przygotowanie strategii marketingowej to jednak coś znacznie różniącego się od utrzymywania kontaktu z kolegami ze szkoły.

Jeżeli zdecydujemy się na zatrudnienie dobrej agencji specjalizującej się w social mediach, za tworzenie i aktualizowanie naszego profilu czy fanpage'a w wybranych mediach społecznościowych odpowiedzialny będzie zespół specjalistów, z których każdy odpowiedzialny będzie wyłącznie za to, na czym zna się najlepiej. Jedna osoba przygotowuje treści, czyli content, inna projektuje grafiki i odpowiada za stworzenie filmików czy animacji, a kolejna odpowiedzialna jest za zarządzanie budżetem i analizę wyników przeprowadzonych kampanii. Ich pracę koordynuje osoba odpowiedzialna za prowadzenie całego projektu, która łączy ich działania i nadzoruje to, by prowadzone kampanie były spójne, celowe i przede wszystkim – efektywne.

powrót





Public relations i komunikacja są dyscyplinami jakościowymi mającymi miejsce w każdym procesie życia i działania firm. Podążając za tym modelem chcemy patrzeć szerzej na public relations i dostarczać naszym klientom nowoczesnych rozwiązań, które stanowią o przewadze konkurencyjnej na rynku.

Agencja PR E.C.H.O. COMMUNICATIONS

ul. Przyjaźni 66 lok. 5
53-030 Wrocław
+48 601 55 26 76 biuro@echoPR.pl


Copyright 2014 © E.C.H.O. COMMUNICATIONS / PR Agency