Czy Pinterest może sprzedawać?

23.12.2016  

Pinterest w Polsce jest traktowany trochę po macoszemu. Nie bez powodu, w końcu w rankingu najbardziej popularnych kanałów społecznościowych, Pinterest przegrywa z Facebookiem, Twitterem i Instagramem. Istnieje jednak wiele powodów, dla których niektóre marki powinny spojrzeć na Pinteresta łaskawszym okiem i zacząć sprzedawać!


Sprzedaż niebezpośrednia 

Dobrze zorganizowane tablice na Pintereście wpływają na wizerunek marki. Pozwalają pozyskać taką publiczność, która mniej korzysta z innych kanałów albo korzysta z nich w inny sposób, szukając na nich czegoś innego, niż oferują. Co więcej, opisy produktów na Pintereście są doskonałym wsparciem w pozycjonowaniu pod SEO. I wreszcie, użytkownicy Pinteresta o wiele częściej niż użytkownicy innych kanałów, kupują to, co wcześniej zobaczyli w serwisie!

Nic dziwnego, w końcu pod tablicami inspiracji użytkowników niemal zawsze kryje się intencja „chciałbym to mieć”. Wiele tablic działa więc jak lista zakupów, do której zawsze można wrócić. Co więcej, statystyki Pinteresta umożliwiają złożoną analizę, można sprawdzić m.in.: jakie piny cieszą się największą popularnością, kto jest odbiorcą lub ile przejść do strony zostało wygenerowanych.

Sprzedaż bezpośrednia

Od początku istnienia Pinteresta mamy możliwość wysyłania klientów do naszego sklepu za pomocą linków umieszczonych w opisie produktów. Ważne, żeby linki odsyłały do strony sprzedażowej konkretnego produktu. To już jest sporo, ale twórcy Pinteresta szykują o wiele więcej!

W Stanach Zjednoczonych już od ponad roku istnieje możliwość dodania przycisku „Kup to” do poszczególnych produktów. Takie wezwanie do działania zwiększa dodatkowo szansę, że użytkownik przejdzie do naszego sklepu. Również dlatego, że taki przycisk rozwiewa w sekundę ewentualne wątpliwości klienta, czy dany przedmiot można kupić, a na platformie pełnej najróżniejszych zdjęć, często czysto inspiracyjnych, jest to ważna informacja.

Twórcy Pinteresta zrealizowali również pomysł, na który kiedyś prawdopodobnie wpadła już niemal każda kobieta. Użytkownicy będą mogli wyszukać na platformie produkty podobne do tych, które sfotografowali np. na ulicy- oczywiście w celu natychmiastowego zakupu!

Możemy się również spodziewać w przyszłości bardziej szczegółowego targetowania odbiorców, do których chcemy dotrzeć na Pintereście, oraz możliwości wystawiania referencji na temat oferowanych produktów przez klientów.

Jeżeli więc masz pomysł, jak Twoje produkty można zaprezentować na Pintereście, nie trać czasu! Może musimy jeszcze chwilę poczekać na nowe funkcje serwisu, które są już dostępne w Stanach, ale nawet i bez nich Twoje tablice mogą pracować na Twój business. A kiedy nowe funkcje pojawią się również w Polsce, będziesz już mieć gotowy, uzupełniony profil i rzeszę użytkowników gotowych coś u Ciebie kupić i przyciągnąć innych!

powrót





Public relations i komunikacja są dyscyplinami jakościowymi mającymi miejsce w każdym procesie życia i działania firm. Podążając za tym modelem chcemy patrzeć szerzej na public relations i dostarczać naszym klientom nowoczesnych rozwiązań, które stanowią o przewadze konkurencyjnej na rynku.

Agencja PR E.C.H.O. COMMUNICATIONS

ul. Przyjaźni 66 lok. 5
53-030 Wrocław
+48 601 55 26 76 biuro@echoPR.pl


Copyright 2014 © E.C.H.O. COMMUNICATIONS / PR Agency