Czym przyciąga Snapchat?

16.12.2016 

W dobie mediów, które w nieskończoność przechowują treści, pojawił się gracz, który stawia na kontent o „ograniczonym terminie ważności”. Efemeryczny Snapchat zaciekawił na tyle, że niektóre olbrzymie koncerny postanowiły wykorzystać jego innowacyjne pomysły i postawić na ulotność chwili!


Fenonem aplikacji Snapchat polega przede wszystkim na naturalności przekazu. Osoby korzystające ze Snapchata lubią w nim to, że korzystając z niego nie trzeba przesadnie przygotowywać się do zdjęcia – ono i tak zaraz zniknie! Kilkusekundowe bądź zdjęcia można udostępnić znajomym albo wrzucić do tzw. My Story, które udostępnia zdjęcia i filmy wszystkim przez 24 godziny. Po tym czasie materiały z naszym udziałem znikają z sieci. Twórcy aplikacji zapewniają użytkownikom świetną zabawę również udostępniając formatki, które ubarwiają materiał, czyniąc go ciekawym wizualnie. Największym powodzeniem cieszą się zwykle te dopasowane do okoliczności, np. na Halloween, Święta Bożego Narodzenia, Walentynki, wakacje itp.

Żółty duszek Snapchata pnie się w górę

Co tak najbardziej podoba się użytkownikom Snapchata w tej aplikacji? Przede wszystkim to, że mogą być sobą, nikogo nie udawać i przy tym dobrze się bawić. Ludzie młodzi upatrują w niej miejsce tylko dla siebie, dla swoich znajomych. To pewnego rodzaju enklawa, do której wstęp mają tylko Ci najbardziej zorientowani w świecie social mediów. Uczestnictwo w życiu użytkownika i dostarczanie mu stale nowych, zaskakujących możliwości sprawia, że aż połowa użytkowników Snapchata to ludzie młodzi (w wieku 13-18 lat), choć z roku na rok społeczeństwo to starzeje się czyniąc również i Snapchat aplikacją, z której korzysta coraz więcej osób po 20. roku życia. Z najnowszych badań serwisu Bloomberg wynika, iż żółty duszek to ponad 150 milionów aktywnych użytkowników dziennie, a w Polsce to czwarta najbardziej popularna aplikacji pobierana z Google Play lub AppStore.

Instagram kopiuje Snapchata?

Główny hegemon mediów społecznościowych, Mark Zuckerberg, właściciel m.in. Facebooka i Instagramu, wyraźnie docenił wartości, które niesie ze sobą Snapchat. Po nieudanych negocjacjach mających na celu przejęcie Snapchata Zuckerberg postanowił wprowadzić do istniejącej już aplikacji Instagram nową funkcję, redukując tym samym do minimum miano Snapchata jako konkurenta na rynku. Użytkownicy mogą tymczasowo publikować materiał, udostępniając go w Stories tylko wybranej grupie odbiorców. Osoby korzystające z Instagrama zauważyli już pewnie nową funkcję, która do złudzenia przypomina tę, którą znaleźć można u żółtego duszka. Od teraz instagramowicze będą dostawać powiadomienia o zrobionych screenshotach swoich zdjęć przez innych użytkowników.

 

 

 

 

 

powrót





Public relations i komunikacja są dyscyplinami jakościowymi mającymi miejsce w każdym procesie życia i działania firm. Podążając za tym modelem chcemy patrzeć szerzej na public relations i dostarczać naszym klientom nowoczesnych rozwiązań, które stanowią o przewadze konkurencyjnej na rynku.

Agencja PR E.C.H.O. COMMUNICATIONS

ul. Przyjaźni 66 lok. 5
53-030 Wrocław
+48 601 55 26 76 biuro@echoPR.pl


Copyright 2014 © E.C.H.O. COMMUNICATIONS / PR Agency