Firmy na Instagramie – nowa forma promocji w social media

17.11.2016 

Jedną z ulubionych i modnych aplikacji wśród blogerów, celebrytów i młodzieży jest Instagram. Od pewnego czasu możemy zauważyć rosnąca tendencję do zakładania profilu przez firmy z różnych branż. Firmowe konta mają na celu wypromowanie wizerunku firmy w Internecie poprzez atrakcyjny wizualnie obraz, co ma lepiej zachęcić potencjalnych Klientów do ich zakupu.


Serwisy społecznościowe coraz częściej bazują na potędze wszechobecnego obrazu, po to aby łatwiej dotrzeć do swoich odbiorców i wywołać w nich określone emocje. Aby pozyskać fanów z całego świata nie musimy znać wielu języków obcych. Obraz wyraża czasem więcej słów niż tysiące słów, dlatego w dzisiejszych czasach staje się skutecznym narzędziem w działaniach marketingowych. Obecność firmy na Instagramie daje możliwość podzielenia się treściami i zdjęciami z szerokim gronem osób, w czym mogą pomóc hasztagi. Prowadzenie firmowego konta na Instagramie nie jest trudne i nie wymaga skomplikowanej strategii, dlatego warto spróbować podziałać na tym kanale.  

Budowanie pozytywnego wizerunku

Firmy działające na Instagramie mogą się ubiegać sie o niebieski znaczek, czyli symbol zweryfikowanego konta, aby uniknąć kradzieży tożsamości marki. Uzyskanie takiego certyfikatu dodatkowo dobrze wpłynie na wizerunek firmy w social media. Zdobyta wiarygodność przez markę, sprawia, że zostaje ona obdarzona zaufaniem.  Za pośrednictwem Instagrama firma może pokazać swoją ludzką, ciepłą twarz, przekazując  lifestylowe treści, które ukazują ludzi w codziennych sytuacjach z jej produktami, czyniąc je częścią codziennego życia. Odbiorcom łatwiej jest utożsamić się np. z uśmiechniętą kobietą z kubkiem kawy, dlatego taki przekaz zapada lepiej w świadomość, niż widok samego kubka kawy.

Na tę chwilę możemy zaryzykować stwierdzenie, że jedna fotografia na Instagramie potrafi ocieplić wizerunek firmy oraz wzbudzić w nas pragnienie i potrzebę czucia się jak uśmiechnięta kobieta z omawianego powyżej przykładu. Prostota obsługi Instagrama oraz możliwości, jakie on daje w promowaniu firmy będzie w przyszłości wykorzystywany przez coraz większą grupę przedsiębiorstw i osób, ponieważ w łatwy i darmowy sposób można poinformować cały świat o tym, kim jesteśmy i co robimy.

powrót





Public relations i komunikacja są dyscyplinami jakościowymi mającymi miejsce w każdym procesie życia i działania firm. Podążając za tym modelem chcemy patrzeć szerzej na public relations i dostarczać naszym klientom nowoczesnych rozwiązań, które stanowią o przewadze konkurencyjnej na rynku.

Agencja PR E.C.H.O. COMMUNICATIONS

ul. Przyjaźni 66 lok. 5
53-030 Wrocław
+48 71 71 83 528 +48 71 71 83 529 biuro@echoPR.pl


Copyright 2014 © E.C.H.O. COMMUNICATIONS / PR Agency