Jak sprzedawać na Facebooku?

16.12.2016 

Jeżeli masz sklep online i do tej pory mówiłeś, że Facebook jest Ci niepotrzebny, to daj szansę przekonać się jeszcze raz. Dobrze prowadzony fanpage jest nie tylko niezbędny do budowania wizerunku i kontaktu z klientami, ale w obecnej formie może też przynieść konkretne, przeliczalne korzyści pod postacią sprzedaży.


Nowe szablony na Facebooku

Od niedawna na Facebookowych fanpage’ach, pojawiły się do wyboru szablony.  Zależnie od tego, czy sprzedajemy produkty, oferujemy usługi, prowadzimy restaurację czy zarządzamy stroną obiektu sportowego, polityka, albo gry komputerowej, Facebook podpowiada nam, jak spersonalizować wygląd i zawartość naszej strony. Jednym słowem, ustala jakie zakładki i w jakiej kolejności powinniśmy umieścić na naszej stronie, aby poprawić jej wyniki. Najbardziej interesującą opcją jest szablon sklepu, bo wprowadza on nową zakładkę Sklep do naszego fanpage’a, która pozwala nam na generowanie sprzedaży bezpośrednio z Facebooka.  

Sklep na Facebook’u

Nie musimy na siłę zmieniać całego szablonu fanpage’a, żeby korzystać z nowej funkcji sklepu. Samo dodanie zakładki Sklep pozwala nam na umieszczenie galerii naszych produktów w tzw. formacie karuzelowym.  Produkty są podpisane i z widoczną ceną. Klient po pierwszym kliknięciu przechodzi na podstronę Facebooka z informacjami na temat produktu, ma możliwość wysłania do nas prywatnej wiadomości, polubienia, skomentowania i podzielenia się produktem ze znajomymi. Przy produkcie widnieje duży przycisk Zapłać w witrynie, po którego kliknięciu klient zostaje przekierowany bezpośrednio do strony sprzedażowej naszego sklepu online. Ta mnogość możliwości pozwala na dotarcie do znaczącej liczby potencjalnych klientów i na większą konwersję. To dzięki temu, że nasi fani na Facebooku są bezpośrednio połączeni  z naszym sklepem i mają dostęp do naszych produktów z poziomu portalu, z którego korzystają przez większą część swojego dnia.

Darmowe posty sprzedażowe na Facebooku.

Zakładka Sklep kryje w sobie jeszcze jedną funkcję: do każdego wpisu, jaki dodajemy na Facebooku, możemy podłączyć produkty ze sklepu, które pojawią się pod głównym postem w formie galerii karuzeli. Jest to doskonała alternatywa dla płatnych reklam na Facebooku- pod warunkiem, że mamy dobre zasięgi organiczne. Możemy tworzyć wpisy inspiracyjne, pokazywać na zdjęciach nasze najlepsze realizacje, a pod nimi „podpinać” produkty, które zostały użyte w projekcie. Jeżeli nasze wpisy, które w jakiś sposób nawiązują do naszych produktów, cieszą się dużą popularnością, takie umieszczenie asortymentu z bezpośrednim przekierowaniem do sklepu, może wygenerować bardzo wysoką sprzedaż.

 

 

powrót





Public relations i komunikacja są dyscyplinami jakościowymi mającymi miejsce w każdym procesie życia i działania firm. Podążając za tym modelem chcemy patrzeć szerzej na public relations i dostarczać naszym klientom nowoczesnych rozwiązań, które stanowią o przewadze konkurencyjnej na rynku.

Agencja PR E.C.H.O. COMMUNICATIONS

ul. Przyjaźni 66 lok. 5
53-030 Wrocław
+48 71 71 83 528 +48 71 71 83 529 biuro@echoPR.pl


Copyright 2014 © E.C.H.O. COMMUNICATIONS / PR Agency