Pięć przydatnych narzędzi w pracy nowoczesnego PR-owca

05.07.2016 

Każdy z nas zdaje sobie sprawę z tego, że współczesny świat gna coraz szybciej i – co za tym idzie – wymaga od nas szybkich, zdecydowanych oraz trafnych decyzji na każdym polu, także w dziedzinie komunikacji. Jeśli chcemy dotrzymać mu kroku, musimy nauczyć się stosować działania zintegrowane, które stworzą efekt synergii.


Każdy z nas zdaje sobie sprawę z tego, że współczesny świat gna coraz szybciej i – co za tym idzie – wymaga od nas szybkich, zdecydowanych oraz trafnych decyzji na każdym polu, także w dziedzinie komunikacji. Jeśli chcemy dotrzymać mu kroku, musimy nauczyć się stosować działania zintegrowane, które stworzą efekt synergii. Komunikacja, marketing, public relations, sprzedaż czy pozycjonowanie przestały być odrębnymi dziedzinami. W szerokich i interdyscyplinarnych działaniach reklamowych oraz marketingowych przydają się narzędzia, które ułatwiają i maksymalnie przyspieszają pracę. Oto kilka z nich.

  1. Trello – zorganizuj wszystko

Odkładanie na później, brak motywacji i problemy ze skupieniem? Trello to darmowa aplikacja przeznaczone do planowania, która pomoże przezwyciężyć niezorganizowanie. Możemy umieszczać zadania na tablicach, tworzyć karty z projektami i listami, dodawać dowolne załączniki, a także delegować zadania oraz sprawdzać ich wykonanie poszczególnych zadań. Przypisywanie kolorów oraz znaczników dodatkowo ułatwia i uprzyjemnia pracę. Idealne narzędzie do planowania komunikacji zintegrowanej!

  1. Planer słów kluczowych Google AdWords – kampania dobrze zaplanowana

Absolutny must-know dla osób zajmujących się pozycjonowaniem. Planer pomaga wyszukać i wybrać właściwe słowa kluczowe do naszej kampanii w sieci wyszukiwania, prognozować ich skuteczność, planować stawki budżetu kampanii oraz przeglądać statystyki. A jak wiadomo, odpowiednie słowa kluczowe to gwarancja skuteczności naszych działań reklamowych.

  1. FreshMail – zawsze świeża komunikacja marketingowa

Bardzo intuicyjne, przyjazne i proste narzędzie do tworzenia oraz wysyłania mailingów. Pozwala szybko i bezboleśnie tworzyć szablony newsletterów oraz dystrybuować je nawet osobom będącym na bakier z zagadnieniami informatycznymi. Dzięki temu każda wysyłka marketingowa czy nawet jednorazowy mailing będą odpowiednio sformatowane i estetyczne. Zawsze możemy wrócić do poprzednio wysyłanych treści i na ich podstawie stworzyć nowy projekt wysyłki marketingowej.

  1. Darmowe stocki – zdjęcia na żądanie

Przyjaciele każdego, kto tworzy treści z przeznaczeniem do publikacji. Nie zawsze dysponujemy własnymi zdjęciami, a jeśli czas nas goni, najlepszym rozwiązaniem jest sięgnięcie po zdjęcia z darmowych stocków. Niezależnie od tego, czy będziemy używać zdjęć w social media, komunikacji wewnętrznej w firmie, komunikacji marketingowej czy custom publishing, musimy pamiętać, aby wykorzystywać zdjęcia tylko zgodnie z przypisaną im licencją!

  1. Canva – piękne grafiki jednym kliknięciem

Ten program to spełnienie marzeń wszystkich tych, którzy nie projektują grafiki profesjonalnie, ale lubią ładne treści. To darmowe narzędzie dostępne online stanowi nieocenioną pomoc przy tworzeniu grafik na portale społecznościowe, takie jak Facebook, Twitter, Instagram. Co więcej, posiada zdefiniowane odpowiednie formaty grafik wymagane przez te programy. Prócz tego jest kopalnią darmowych grafik, ikon i fontów – w sam raz do tworzenia grafik okraszających wpisy w social media, ale także wszelkie projekty graficzne tworzone na potrzeby działań marketingowych w komunikacji zintegrowanej.

  1. TimeLine Cover Banner – ciekawostka w social media

Pozostając w temacie social media, warto wspomnieć o narzędziu, które ułatwia nam dopasowanie zdjęcia profilowego do zdjęcia w tle poprzez ich połączenie. Dzięki odpowiedniemu połączeniu grafik fanpage wygląda profesjonalnie, interesująco i bardzo nowocześnie. A w social media przecież o to chodzi.

Komunikacja zintegrowana, łącząc takie dziedziny jak marketing, reklamę, Public Relations czy social media, pozwala na dobór skuteczniejszych i bardziej dopasowanych narzędzi do każdego działania. Ważne, aby strategia marketingowa była spójna z pozostałymi działaniami, takimi jak strategia sprzedaży czy strategia PR. Opisane narzędzia z pewnością pomogą nam ujednolicić oraz zharmonizować poszczególne działania, a jednoczesne i przemyślane wykorzystanie kilku kanałów przekazu to gwarancja sukcesu!

powrót





Public relations i komunikacja są dyscyplinami jakościowymi mającymi miejsce w każdym procesie życia i działania firm. Podążając za tym modelem chcemy patrzeć szerzej na public relations i dostarczać naszym klientom nowoczesnych rozwiązań, które stanowią o przewadze konkurencyjnej na rynku.

Agencja PR E.C.H.O. COMMUNICATIONS

ul. Przyjaźni 66 lok. 5
53-030 Wrocław
+48 71 71 83 528 +48 71 71 83 529 biuro@echoPR.pl


Copyright 2014 © E.C.H.O. COMMUNICATIONS / PR Agency