Liderzy opinii w służbie marki, czyli Influencer Marketing

14.11.2016 

Nagromadzenie treści w Internecie, spadające zasięgi organiczne w mediach społecznościowych czy wtyczki blokujące reklamy typu pop-up sprawiają, że coraz trudniej jest przebić się z komunikatem. Jaki jest zatem najlepszy sposób na wypromowanie marki w sieci? Odpowiedź brzmi: Influencer Marketing!


Influencerem możemy określić każdą osobę wpływową, która jest autorytetem w określonej grupie odbiorców. To lider opinii, który ma wpływ na decyzje i zachowania ludzi. To z reguły osoba bardzo charyzmatyczna, która przyciąga do siebie odbiorców, jest lubiana i z jakichś konkretnych powodów podziwiana. Poprzez blogi i kanały społecznościowe, jak YouTube, Snapchat czy Instagram Influencerzy kontaktują się z grupami fanów liczącymi nierzadko kilka tysięcy.

Jak wybrać odpowiedniego lidera opinii?

Kanały społecznościowe Influencerów są sporym polem do zagospodarowania przez marki, które zawierając współpracę z wybranym Influencerem wykorzystują potencjał zasięgu do promowania własnych produktów lub usług. Kluczową kwestią, która może zaważyć na skuteczności całej kampanii jest odpowiedni dobór lidera opinii. Pod uwagę należy wziąć przede wszystkim grupę docelową, do której chce dotrzeć marka i zestawić ją z grupą odbiorców danego Influencera. Niekiedy grupy te są bardzo precyzyjnie określone, jak np. w przypadku graczy komputerowych, majsterkowiczów, projektantów wnętrz czy kobiet po 50. roku życia. Niekiedy jednak zasięg oddziaływania lidera opinii może być bardziej zróżnicowany, np.: młodzież, kobiety, mężczyźni czy rodzice. Podejmując decyzję o wyborze lidera opinii, Agencje Public Relations lub Influencer Marketingu powinny wziąć po uwagę także sposób bycia, wygląd i charakter Influencera.

W tym celu można wykorzystać odpowiednie narzędzia analizujące content udostępniany przez Influencera, jak np. BuzzSumo. Dzięki tego typu aplikacjom dobranie idealnej osoby do promocji marki staje się o wiele łatwiejsze. Jeżeli grupę odbiorców i samego Influencera można utożsamić z grupą docelową marki oraz z wartościami jakie marka ze sobą niesie – sukces jest pewny!

Jak skutecznie współpracować z Infuencerem?

Współpraca Influencera z marką może przybierać różne formy i zależy od kreatywności obu stron. Badania Warszawskiej agencji Influencer Marketingu pokazują, że najczęściej współpraca lidera opinii z marką przybiera formę konkursu oraz testu lub recenzji produktu.

Ludzie uwielbiają słuchać rekomendacji osób, których darzą sympatią i zaufaniem, z którymi często też się utożsamiają. To właśnie za ich namową decydują się na zakup produktu lub skorzystanie z usługi. Namacalnym przejawem tej tendencji jest stale wzrastająca ilość blogów i vlogów w sieci. Wiele osób upatruje w takiej aktywności internetowej swój własny sposób na sukces.

powrót





Public relations i komunikacja są dyscyplinami jakościowymi mającymi miejsce w każdym procesie życia i działania firm. Podążając za tym modelem chcemy patrzeć szerzej na public relations i dostarczać naszym klientom nowoczesnych rozwiązań, które stanowią o przewadze konkurencyjnej na rynku.

Agencja PR E.C.H.O. COMMUNICATIONS

ul. Przyjaźni 66 lok. 5
53-030 Wrocław
+48 71 71 83 528 +48 71 71 83 529 biuro@echoPR.pl


Copyright 2014 © E.C.H.O. COMMUNICATIONS / PR Agency