Personal branding – buduj świadomie swoją markę osobistą!

07.02.2017 

Branding, czyli budowanie świadomości marki, to proces, który jest już bardzo dobrze znany. Coraz powszechniejszym zjawiskiem staje się również personal branding, czyli strategia związana ze świadomym kreowaniem własnego wizerunku.


Personal branding, to nic innego jak strategia marketingowa polegająca na inwestowaniu w budowanie własnej reputacji. Koncepcja personal brandingu stosowana jest przede wszystkim przez osoby publiczne, ale coraz częściej sięgają po nią również osoby nie związane ze światem mediów. Aby skutecznie budować swoją markę osobistą, należy dokładnie określić cele oraz wdrożyć w życie strategię, według której będziemy funkcjonować.

Branding a personal branding

Zarówno branding, jak i personal branding, odnosi się do pozytywnego kształtowania wizerunku. Obie strategie to tak naprawdę techniki marketingowe, które polegają na budowaniu świadomości marki czy osoby. Aby dany brand lub postać mogli zaistnieć w umysłach odbiorców, sposób ich komunikacji powinien zostać starannie opracowany. Kształtowanie swojego wizerunku w dzisiejszych czasach jest bardzo istotne – pozwala nam promować się w sposób profesjonalny i przekazywać spójne komunikaty, dzięki czemu możemy osiągnąć przewagę nad konkurencją. Kreując swój wizerunek, warto pamiętać jednak przede wszystkim o tym, że naturalność, swoboda i autentyczność to mimo wszystko główne cechy, które pomogą nam osiągnąć sukces!

Personal branding – dla kogo?

Pojęcie personal brandingu zagościło w Polsce dość niedawno. Przywędrowało ono do nas ze Stanów Zjednoczonych, gdzie konsultanci wizerunkowi budujący reputację osób publicznych są nieodłączną częścią ich sukcesu. Stwierdzenie jednak, że strategia personal brandingu jest zarezerwowana wyłącznie dla polityków bądź celebrytów, jest mylne. Coraz częściej korzystają z niej również dziennikarze, sportowcy, ludzie nauki, menedżerowie, a także osoby, które po prostu chcą zwiększyć swoje szanse np. na rynku pracy. Można jednak wysnuć stwierdzenie, że każdy z nas uprawia personal branding, zarządzając na co dzień swoim wizerunkiem. Co ciekawe, każdy robi to inaczej. Nie istnieją uniwersalne zasady oraz wzory służące do budowania świadomości własnej marki. Każda jednostka powinna być traktowana wyjątkowo, a jej strategia powinna opierać się na tym, co unikatowe – tylko takie podejście pozwoli osiągnąć zamierzone cele.

Personal branding – ale jak?

Jeśli chcemy budować swój wizerunek według koncepcji personal brandingu, na samym początku powinniśmy stworzyć swoją własną strategię działania. Powinna ona zostać w pełni przemyślana, ponieważ każdy komunikat, który przekazujemy, spotyka się z oceną, na podstawie której nasi odbiorcy budują w swoich wyobrażeniach obraz naszej postaci. Aby tego dokonać, powinniśmy zacząć od analizy samego siebie - swoich umiejętności, cech charakteru etc. Pomóc w tym mogą nam wykwalifikowani specjaliści ds. wizerunku. Ich spojrzenie na naszą osobę z pewnością będzie bardziej obiektywne, dzięki czemu nasza strategia nabierze profesjonalnego rysu. Jeśli jednak nie możemy pozwolić sobie na skorzystanie z pomocy profesjonalistów, poprośmy o wsparcie naszych bliskich. Oni również mogą dać nam kilka wskazówek, według których możemy zmienić sposób swojej prezencji.

 

Jak to robią blogerzy?

Przykładem ludzi budujących swoją markę osobistą, mogą być blogerzy. Są to osoby, które poprzez własną promocję, stają się sławne, a ludzie chętnie za nimi podążają. Blogerzy kreują swój personalny brand głównie za pomocą umieszczenia na blogach wpisów o wartościowych treściach. Zwykle jednak ich działania nie ograniczają się tylko do tego. Istotny okazuje się również udział w wystąpieniach publicznych, zamieszczanie interesujących treści video, mocny wpływ i obecność w mediach społecznościowych, takich jak: Facebook, Twitter, Instagram itd. Ich przykład wyraźnie pokazuje, jak ważna jest spójność wszystkich przekazów, które wysyłają do otoczenia.

powrót





Public relations i komunikacja są dyscyplinami jakościowymi mającymi miejsce w każdym procesie życia i działania firm. Podążając za tym modelem chcemy patrzeć szerzej na public relations i dostarczać naszym klientom nowoczesnych rozwiązań, które stanowią o przewadze konkurencyjnej na rynku.

Agencja PR E.C.H.O. COMMUNICATIONS

ul. Przyjaźni 66 lok. 5
53-030 Wrocław
+48 71 71 83 528 +48 71 71 83 529 biuro@echoPR.pl


Copyright 2014 © E.C.H.O. COMMUNICATIONS / PR Agency