Inbound Marketing - to warto wiedzieć!

03.02.2017 

W świecie pełnym reklam, w którym każdy namawia nas do zakupu produktu lub usługi pojawił się inbound marketing, który całe dotychczasowe pojmowanie sprzedaży przewraca do góry nogami. Strategia ta zakłada, że marka może nawiązać trwałe relacje z klientem bez użycia tak powszechnego dziś i stosunkowo drogiego narzędzia promocji, jakim jest reklama.


Najnowsze badania pokazują, że klienci, którzy sami odnaleźli firmę, postanowili skorzystać z jej usług lub kupić produkt i wynieśli z kontaktu z marką same pozytywne wrażenia, wykazują większe przywiązanie do niej niż Ci, którzy weszli w posiadanie produktu za namową reklamową. Ten fakt wykorzystują marketerzy, stosując w swoich strategiach zasady Inbound Marketingu.

Co to jest Inbound Marketing?

Inbound Marketing to technika, której celem jest doprowadzenie do sytuacji, w której to klienci z własnej woli znajdują i wybierają daną markę. Zamiast zatem tworzyć kreacje reklamowe, które zachwalają produkt lub usługę i namawiają do zakupu, warto postawić na coś, co przyciągnie klientów i będzie dla nich pewną wartością dodaną. Klienci bowiem sami będą zabiegali o kontakt z marką jeżeli uznają, że wynoszą z tego kontaktu pewne korzyści, zwykle wiążące się z nabywaniem wiedzy lub po prostu rozrywką. Najważniejsze jest to, aby przyciągnąć ciekawą treścią i tworzyć kontent, który jest na tyle interesujący, że użytkownicy Internetu chcą się nim dzielić z innymi – znajomymi lub rodziną.

Narzędzia Inbound Marketingu

Inbound marketing to cała sieć działań prowadząca do zyskania nowych klientów i utwierdzenia tych, którzy zostali już pozyskani, że dokonali słusznego wyboru. Jednym z narzędzi inbound marketingu jest blog, który dla swoich odbiorców pełnić ma rolę poradnika, dla marki natomiast to świetny sposób na wykreowanie siebie jako profesjonalisty, któremu warto zaufać. Blog umieszczony na witrynie internetowej firmy to również świetne narzędzie pozycjonerskie wpływające na widoczności marki w wynikach wyszukiwania Google. Z drugiej strony zaś to właśnie działania SEO silnie wpływają na działania związane z Inbound Marketingiem. Przygotowując strategię nie należy zapominać także o ogromnej sile social mediów, które stwarzają nieograniczone możliwości na kontakt z klientem i włączenie marki w życie danej społeczności. Media społecznościowe, dzięki wielości różnorakich funkcji umożliwiają tworzenie barwnych przekazów i emocjonalnych treści, usuwając barierę, jak powstaje w klasycznych relacjach firma – klient. Warto zatem prowadzić działania social media na wielu kanałach społecznościowych tak, aby ze swoim komunikatem dotrzeć do jak największej liczby naszych klientów, również tych potencjalnych. Tworzenie krótkich share’owalnych, wirusowych filmików na YouTube lub tematycznie prowadzony Instagram to tylko niektóre z tych mediów, które pozwalają firmom tworzyć pewnego rodzaju „stories” i w ten sposób angażować swoich klientów. Nie wolno zapominać o tym, że w mediach społecznościowych drzemie olbrzymi potencjał nie tylko wizerunkowy ale również, a może przede wszystkim – sprzedażowy.

Opowiedz swoją historię!

Głównym celem komunikacji na zasadach Inbound Marketingu jest przede wszystkim zbudowanie trwałej więzi między firmą a klientem. Z jednej strony firma powinna kreować się na profesjonalną i odpowiedzialną, z drugiej zaś na pomocną, otwartą i odpowiadającą na potrzeby odbiorców. Należy zatem najpierw dać klientom coś od siebie – pozytywne emocje, barwny przekaz lub coś, co po prostu ich interesuje, a z pewnością zwróci się to w ich lojalności. Warto więc otworzyć się na otoczenie i opowiedzieć swoją historię!

Czy to jest początek końca reklam?

Wygląda na to, że zbliżamy się do momentu, w którym nastąpi transformacja przekazu reklamowego z nachalnego komunikatu sprzedażowego, na bardziej delikatny, sugestywny. Coraz częściej zdaje się zauważać, że tradycyjne przekazy reklamowe, które namawiają do zakupu danego produktu, powoli odchodzą już do lamusa. Zastępują je kreatywne kreacje, w których produkt nie jest przedstawiany w sposób oczywisty. Twórcy reklam prześcigają się w budowaniu coraz bardziej intrygujących komunikatów, które zapadają w pamięć coraz szerszej grupie obecnych i potencjalnych klientów. Dziś reklamy mają dostarczać przede wszystkim rozrywki. Ci, którzy nie rozumieją tej zależności, ryzykują zapomnieniem.

powrót





Public relations i komunikacja są dyscyplinami jakościowymi mającymi miejsce w każdym procesie życia i działania firm. Podążając za tym modelem chcemy patrzeć szerzej na public relations i dostarczać naszym klientom nowoczesnych rozwiązań, które stanowią o przewadze konkurencyjnej na rynku.

Agencja PR E.C.H.O. COMMUNICATIONS

ul. Przyjaźni 66 lok. 5
53-030 Wrocław
+48 71 71 83 528 +48 71 71 83 529 biuro@echoPR.pl


Copyright 2014 © E.C.H.O. COMMUNICATIONS / PR Agency