Czym jeszcze zaskoczy nas SEO?

23.12.2016  

W czasach, gdy aktywność klientów przeniosła się w dużej mierze do Internetu, każda firma walczy o to, aby znaleźć się w pierwszej dziesiątce wyników w wyszukiwarce Google. Tradycyjne praktyki SEO są coraz mniej efektywne, a do głosu dochodzi content marketing i kreatywni marketerzy…


Działania SEO (Search Engine Optimalization) są dziś koniecznością, zarówno dla dużych koncernów, jak i małych, lokalnych firm. Powiedzenie „jeśli nie ma Cię w Internecie nie istniejesz” straciło już w dużej mierze na aktualności, gdyż warunkiem koniecznym do skutecznego funkcjonowania w Internecie stała się widoczność na zapytania wpisywane przez Internautów w wyszukiwarkę. Im wyższa pozycja, tym lepiej, bo współcześni użytkownicy Internetu rzadko kiedy zaglądają na kolejne strony wyników wyszukiwania. W czasach, gdy Google stale aktualizuje algorytmy w celu skuteczniejszej oceny jakości stron, standardowe praktyki pozycjonowania to zdecydowanie za mało. Kreatywność ludzka także na tym polu nie zna granic i potrafi zaskoczyć nawet najbardziej doświadczonego pozycjonera.

Czym jest long tail SEO?

Skuteczne pozycjonowanie stron opiera się w dużej mierze na tworzeniu unikalnych i wartościowych dla odbiorcy tekstów. Tylko bogata w treść i regularnie aktualizowana strona internetowa, na której internauta znaleźć może odpowiedzi na nurtujące go pytania, jest oceniana przez algorytmy Google jako wartościowa i warta pokazania na wyższych pozycjach. Strona internetowa, w której kluczowa jest ilość oraz jakość treści to również odpowiedź na zapotrzebowanie internautów, którzy odnajdując na niej ciekawe treści spędzają na niej więcej czasu i częściej ją odwiedzają. Zmianie uległ również sposób wyszukiwania informacji przez samych użytkowników, którzy wpisują w wyszukiwarkę długoogonowe, czasem bardzo szczegółowe frazy. Wszystko to przyczyniło się do powstania tzw. long tail SEO, opartego na dużej ilości wartościowych treści. Przykład IKEI pokazuje jednak, że w pozycjonowaniu można pójść jeszcze dalej…

Czy IKEA odpowiada na potrzeby internautów?

Zasadę tzw. długiego ogona wykorzystała w dość kreatywny sposób szwedzka firma IKEA. Pozycjonerzy postanowili oprzeć się na najbardziej popularnych frazach wpisywanych przez użytkowników w wyszukiwarkę Google i dokładnie tak samo nazwać produkty, które możemy kupić w sklepie IKEA. Tym sposobem na wpisywany problem: „Moja córka rzuca ubrania na podłogę” w odpowiedzi dostajemy rozwiązanie problemu według IKEA – krzesło. Natomiast rozwiązaniem sklepu na kłopot związany z chrapaniem męża IKEA proponuje pojedyncze łóżko o nazwie: „Mój partner chrapie”.

Strzał w dziesiątke, czy zabieg wizerunkowy?

O akcji przeprowadzonej przez sklep IKEA trudno mówić w kontekście skuteczności. Jest to na pewno niezwykle kreatywny zabieg wizerunkowy i marketingowy, który sprawia, że sklep ten postrzegany jest przez swoich klientów jako zabawny, a jego produkty stanowią trafioną w punkt odpowiedź na potrzeby konsumentów. Wydawać by się mogło, że nic nie jest w stanie zaskoczyć w kwestii pozycjonowania stron. A jednak!

 

powrót





Public relations i komunikacja są dyscyplinami jakościowymi mającymi miejsce w każdym procesie życia i działania firm. Podążając za tym modelem chcemy patrzeć szerzej na public relations i dostarczać naszym klientom nowoczesnych rozwiązań, które stanowią o przewadze konkurencyjnej na rynku.

Agencja PR E.C.H.O. COMMUNICATIONS

ul. Przyjaźni 66 lok. 5
53-030 Wrocław
+48 601 55 26 76 biuro@echoPR.pl


Copyright 2014 © E.C.H.O. COMMUNICATIONS / PR Agency