Fala nowych emocji na Facebooku

27.10.2015 

Czy nowe opcje, które być może wkrótce wejdą w fazę testów, zmienią całkowicie charakter Facebooka? Czy jednak możliwość wyrażania współczucia sprawi, że Facebook stanie się lepszym miejscem do dzielenia się informacjami i opiniami?


Nie tak dawno mieliśmy okazję czytać, że twórcy Facebooka wcale nie planują wprowadzenia kontrowersyjnego przycisku „Nie lubię tego”, lecz większej gamy opcji, pozwalającej użytkownikom na większą ekspresję i wyrażenie własnej empatii w stosunku do autorów postów o smutnym i tragicznym charakterze, jak na przykład „Współczuję”, „Solidaryzuję się”. Czy jednak rozwiewa to obawy, że nowe opcje będą wyjątkowo chętnie wykorzystywane przez różnego rodzaju haterów? Teraz użytkownicy mogą tylko polubić coś, z czym się zgadzają lub co im się podoba. Jednak jeśli chcemy wyrazić opinię negatywną lub zareagować jakoś inaczej niż „Lubię to”, zawsze pozostaje jeszcze możliwość wstawienia komentarza pod postem i tutaj już jest szerokie pole do manewru. Większe znaczenie w kontekście nowych przycisków ma więc raczej kwestia, czy i w jaki sposób nowe przyciski będą wpływać na popularność i odbiór profilu. Teraz o sukcesie strategii marketingowej firm na Facebooku decyduje liczba polubień. Co się jednak stanie, gdy obok licznika „Lubię to” pojawi się również liczba kliknięć „Współczuję”? W przewrotny sposób narzędzia, które miałyby posłużyć wyrażaniu empatii, mogłyby mieć taki sam wydźwięk, jak jeden przycisk „Nie lubię tego”. Wystarczy, że profil, który nie publikuje treści o smutnym charakterze, uzyska dużą ilość kliknięć od „współczujących” fanów. Facebook to obecnie największy na świecie portal społecznościowy z ponad 1,39 mld użytkowników. Korzystające z niego osoby prywatne na ogół chwalą się sukcesami życiowymi, pokazują swoje pasje czy ciekawe miejsca, w które mieli okazję się wybrać na wakacje, a firmy – najnowsze tendencje w obszarze ich działania, tryb życia związany z marką i wreszcie – nowości w ofercie. Ikona „Lubię to” jest globalnym synonimem tego, co fajne i na topie, stał się obiegową ikoną jednoznacznie kojarzącą się z sukcesem. Jaki wpływ na wizerunek i rozwój Facebooka w dłuższej perspektywie będzie miało wprowadzenie nowych przycisków? To pokaże tylko czas. Jedno jest pewne: szybko zyskają taką samą popularność, jak kultowe „Lubię to”.

powrót





Public relations i komunikacja są dyscyplinami jakościowymi mającymi miejsce w każdym procesie życia i działania firm. Podążając za tym modelem chcemy patrzeć szerzej na public relations i dostarczać naszym klientom nowoczesnych rozwiązań, które stanowią o przewadze konkurencyjnej na rynku.

Agencja PR E.C.H.O. COMMUNICATIONS

ul. Przyjaźni 66 lok. 5
53-030 Wrocław
+48 71 71 83 528 +48 71 71 83 529 biuro@echoPR.pl


Copyright 2014 © E.C.H.O. COMMUNICATIONS / PR Agency